VOLYMRABATT


Handla mer och spara pengar!
Vi ger dig volymrabatt på utvalda produkter.

Produkter markerade med är inkluderade
i rabatten. Rabatten räknas på det totala belopp
som rabattprodukterna uppgår till.

Exempel: Köp volymrabattvaror för 5000 kr och få 2 % i rabatt.



  5 000 kr och högre ger 2%
10 000 kr och högre ger 4%
20 000 kr och högre ger 7%
40 000 kr och högre ger 10%
60 000 kr och högre kontakta kundtjänst.

Denna produkten har
Volymrabatt
Butik Jönköping Goda råd Kontakta oss Våra köpvillkor Viskan Spa Kakel & Klinker

VARUKORG 0 SEK

0
Din varukorg är tom
 

Sökresultat

Köpvillkor e-handel

Priser

Samtliga priser på Badhuset är angivna i svenska kronor (SEK) och är inklusive 25% moms. 
 
Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Vid prisjusteringar på lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning.

Beställning

Vid beställning bekräftas ditt köp genom en orderbekräftelse via den e-postadress du har uppgett. Vid eventuella felaktigheter i t.ex. pris, leveranstid etc. förbehåller sig Badhuset rätten att korrigera detta i efterhand. Du kommer bli meddelad korrigeringen och har då möjlighet att acceptera förändringen eller avbeställa din vara. Om det skulle visa sig att någon av dina beställda varor mot förmodan inte går att leverera, återbetalar vi varuvärdet samma dag vi skickar de övriga varorna.

Vi polisanmäler alla falska beställningar och bedrägeriförsök och Badhuset.se förbehåller sig rätten att häva köpet om detta befaras.

Personer under 18 år måste ha målsmans tillstånd att beställa.

Ordervolymrabatt

Du kan få extra volymrabatt på de utvalda produkter som är markerade med volymrabattsymbol. Erhållen rabatt beräknas per order och dras av i kassan.  
 
Rabattnivåer:
5 000 kr och högre ger 2 % rabatt
10 000 kr och högre ger 4 % rabatt
20 000 kr och högre ger 7 % rabatt
40 000 kr och högre ger 10 % rabatt
60 000 kr och högre kontakta kundtjänst för prisförslag
 
Vid en eventuell retur av produkter som har bidragit till ordervolymrabatt kommer rabatten justeras i enlighet med den nya försäljningssumman.

Frakt och expeditionsavgift

Vi erbjuder fri frakt på alla ordrar oavsett ordervärde. En expeditionsavgift på 95 SEK inkl. moms tillkommer på alla ordrar. Beroende på vilken typ av varor som du har beställt blir varorna levererade till din hemadress (hemleverans) eller postens utlämningsställe eller företagsadress (företagspaket).

Leverans

Badhuset har ett eget fysiskt lager. De flesta varor beställs dock genom externa grossister och leverantörer som levererar direkt till våra kunder. När varan har lämnat lagret går det inte att ändra leveransadress. Därför ber vi dig vara noga med att fylla i korrekt leveransadress vid orderläggning. Badhuset har liten påverkan på de externa leverantörernas leveranser/logistik och kan därmed i mycket begränsad utsträckning påverka en försenad leverans.
 
Hemleverans 
Din beställning skickas vanligtvis med Posten, DHL, Schenker eller i vissa fall Bussgods. Skrymmande varor skickas till din hemadress och leverans sker då dagtid i olika bestämda tidsintervaller mellan kl. 7:00- 16:00 (beroende på var transportören befinner sig). Du blir telefonaviserad en dag innan eller i vissa fall samma dag som leverans för bokning av utkörningstid. Transportören lämnar normalt en ungefärlig leveranstid och det kräver att en mottagare kvitterar godset. För dig som bor i lägenhetshus levereras dina varor till porten, för dig som bor i villa levereras varorna vid tomtgränsen. OBS! bärhjälp upp i trappuppgång eller liknande ingår ej. Vi samarbetar med ett flertal speditörer och kan dessvärre inte styra över deras leveranstider och kördagar.

Vid leveranser till svårframkomliga ställen (t.ex. öar utan broförbindelse eller ordentliga vägar) kan vi tyvärr inte garantera att varan kan levereras direkt till din dörr. Saknas broförbindelse betyder detta att varan lämnas på utlämningsställe på fastlandet. Gäller också då varor ska skickas i retur.

På lantbrevbärarlinjer sker leverans dagtid.

Leverans till utlämningsställe
Icke skrymmande paket hämtas på Postens utlämningsställe på din hemort eller på Bussgods närmaste terminal. Vid uthämtning på postens utlämningsställe får du ett SMS eller brevavisering när varan finns på plats och kan hämtas. Dock måste varan hämtas normalt inom 14 dagar. Beställning som är levererad med postpaket och ej utlöst inom 14 dagar returneras till Badhuset på kundens bekostnad.

Varan kan endast hämtas ut av personen som står som mottagare av varan. Mottagaren legitimeras vid uthämtning.

Badhuset kan inte hållas ansvarig för att utgående varor är slut hos leverantören och att leveransen därmed ej kan slutföras eller att den blir försenad. Badhuset friskriver sig för eventuella kostnader som uppstår på grund av förseningar, defekta eller fellevererade varor.
 
Konsumenten har rätt att häva köpet utan extra kostnad vid en eventuell försening. OBS! Detta gäller ej produkter som ej är lagerförda och som produceras efter kundens beställning. Då måste förseningen vara av betydande art.

Leveranstid

Vår ambition är att erbjuda snabba leveranser och att ange så korrekta leveranstider som möjligt på sajten. Varor som finns lagerförda hos Badhuset, leverantör eller grossist levereras inom 2-7 dagar. På respektive produkt finner du beräknad leveranstid enligt nedan.
 
2 - 4 arbetsdagar
2 - 7 arbetsdagar
7 - 14 arbetsdagar
2 - 3 veckor
3 - 4 veckor
Beställningsvara, kontakta kundtjänst för leveranstid
 
Vid eventuell restnotering  eller tillfällig slutförsäljning hos tillverkare kan leveranstiden bli längre. Du erhåller alltid ett besked om leveranstid per e-post. I samband med leverans kommer du att bli telefonaviserad av fraktföraren.

Mottagande av varor - transportskador eller felleverans

Du ska snarast efter att du mottagit varorna, kontrollera att emballagen är hela. Vi rekommenderar att du också avemballerar varan direkt efter mottagandet. Anmäl synliga skador, eller om du fått fel produkt eller fel antal, direkt till chauffören. Notera skadan/felet på fraktsedeln innan du kvitterar ut varan. Om du upptäcker skada på emballage eller vara är det viktigt att du tar bild av skadan. Bilddokumentation av skadan är nödvändig för att hantera ärendet.
 
Om du upptäcker skada, fel produkt eller fel antal, kontaktar du kundtjänst inom 7 dagar från det tillfälle varan togs emot. Vi rekommenderar även att du som kund anmäler skadan till respektive fraktbolag.
 
Om skada har uppstått så får du under inga omständigheter använda produkten. Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan ska kunna besiktigas vid handläggning av skadeärendet. Beroende på skadans omfattning byts produkten ut eller så skickas en reparatör hem till dig för att åtgärda felet.

Boka inte hantverkare förrän du har kontrollerat att rätt produkter har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen. Badhuser friskriver sig kostnader som uppkommer för omkostnader av detta slag. 

Ångerrätt i 14 dagar

Enligt "Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler" har du som kund alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att du behöver uppge någon speciell anledning. Du bör anmäla att du ångrar ditt köp skriftligen så att det finns bevis för att du gjort det i rätt tid.
 
Enligt lagen ovan finns det dock bestämmelser som begränsar ångerrätten. Exempel är sådana varor som tillverkas efter beställning och kundanpassas efter kundens önskemål. Om du är osäker på vilka varor som omfattas av ångerrätten så ring eller maila vår kundtjänst. Varor med ett värde under 400 kr omfattas inte heller av ångerrätten. Lagen gäller för privatpersoner men inte näringsidkare. 
 
Tänk på att du är försiktig när du hanterar varan så du slipper värdeminskningsavdrag, se mer under nästa stycke ”Returer”.

Vid nyttjande av ångerrätten står du som kund för returfrakten. Expeditionsavgiften (95 SEK inkl. moms) återbetalas ej.

Vill du ha mer information om ångerrätten kontakta vår kundtjänst via mail: kundtjanst@badhuset.se eller telefon: 036- 860 65 90.

Returer

Du har som kund rätt att undersöka varan innan beslut tas om eventuell retur. Undersökningen ska göras med försiktighet och ej mer omfattande än nödvändigt då varan ska returneras i väsentligen oförändrat skick och i originalförpackning. Varan ska också returneras komplett om inget annat blir överenskommet mellan parterna och inom 14 dagar från det att du anmälde ditt ångrade köp. Kund står för returfrakten och ansvarar dessutom för eventuella transportskador vid retur.
 
Om varan befinns vara i väsentligen förändrat skick kan värdeminskningsavdrag komma att göras. Badhuset kan komma att debitera kunden eventuella extra kostnader som uppkommer vid ej kompletta returer, alternativt ej acceptera returen.
 
Spara alltid följesedeln tills returen är godkänd av Badhuset.

Innan en retur måste du alltid kontakta kundtjänsten för att få beslut om vart varan skall skickas samt få returen godkänd. Varan skickas alltid som Företagspaket när den ska skickas till Badhusets lager. Om detta inte sker vid en retur kan en returhanteringskostnad på 95kr tas ut. Tänk på att avsändaren skall vara samma person som har lagt ordern, så vi kan hantera ditt ärende snabbare.

Inga paket löses ut mot postförskott eller efterkrav.
 
Vid godkänd retur sker återbetalning senast 14 dagar efter att Badhuset har mottagit meddelandet eller erhållit varan. Återbetalningen sker dock inte innan varan har kommit åter eller tills dess bevis på att varan har återsänts. Återbetalning sker på samma sätt som betalningen genomfördes.
 
I de fall då ångerrätt nyttjas och returen påverkar nivå på den rabattgrundande volymstegen kommer justering i rabatten att ske.

Garantier

Badhuset strävar efter att i samarbete med våra leverantörer erbjuda de bästa garantierna i branschen och samtliga varor hos Badhuset innefattas därför av garantier. Vid fel som täcks av garantin ska varan repareras eller ersättas med en likadan eller jämförbar produkt utan kostnad för dig. Observera att garantitiden skiljer sig åt mellan olika varumärken. Kontakta oss för att få mer information om vilka garantivillkor som gäller för enskilda produkter.
 
Om en reparatör skickas ut i anmälda garantiärenden och inga fel kan konstateras måste vi via våra leverantörer debitera dig de kostnader som eventuellt uppstår. Detta gäller även i de fall då du orsakat skadan själv som vid till exempel felmontering eller handhavandefel.
 
Kom ihåg att spara fakturan som garantibevis. Garanti gäller inte produkter som har förvarats, monterats eller använts på ett felaktigt sätt alternativt ändrats till utseende/funktion. Garantin omfattar heller inte normalt slitage, repor, märken eller stötar som orsakats av en olyckshändelse.

Kontakta Badhusets kundtjänst så hjälper vi dig.  
 

Reklamationer

Reklamationsrätt gäller fel som kan härledas till produktionen av varan och gäller således inte normalt slitage eller åldrande. 
 
Om varan är felaktig så rekommenderar vi att du reklamerar så fort som möjligt. Kontakta kundtjänst och ange på vilket sätt som du anser varan vara felaktig. Ha också varans artikelnummer och ditt ordernummer till hands. Kundtjänst beslutar om åtgärd, reparation, byte eller i vissa fall kan prisavdrag göras. 
 
Vid retur ska helst originalemballaget användas. Du som kund är ansvarig för ev. risker (transportskador/förluster) som kan uppstå i samband med returfrakten. För en vara som konstateras vara felaktig eller felexpedierad, betalar vi returfrakten.
 
Vi löser ej ut varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav.

Felplockade och felaktiga varor får inte monteras, då anses köparen ha godkänt sin leverans. Detta gäller dock inte om det först vid montering går att se att varan ifråga är felaktig.

Vid reklamation sker återbetaling senast 14 dagar efter att Badhuset har mottagit meddelandet eller erhållit varan. Återbetalningen sker dock inte innan varan har kommit åter eller tills dess bevis på att varan har återsänts. Återbetalning sker på samma sätt som betalningen genomfördes.

Boka inte hantverkare förrän ni har kontrollerat att rätt produkter har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen.
 

Allmänna villkor

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning och förbehåller oss rätt till prisändring utan föregående avisering.
 
Vi förbehåller oss för eventuella fel i skrift på sidan gällande leveranstid, pris och produktinformation. I de fall fel uppdagas informeras kunden alltid om detta. Kunden har då sin fulla rätt att annullera eller ändra sin beställning. Färgavvikelser på produkter kan förekomma p.g.a. att färgåtergivning på olika bildskärmar varierar.
 
Personer under 18 år måste ha målsmans tillstånd att beställa.
 
Vi kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.

Sekretesspolicy och cookies

Här hittar du information om vår sekretesspolicy och information om cookies.

Betalning

Vi har fyra olika betalningsalternativ för att du som kund ska kunna välja det sätt som passar dig bäst:

Betalning med kort (0 kr avgift)

Väljer du att betala med kreditkort betalar du ingen kortavgift. Vid eventuell retur går pengarna för varan tillbaka till ditt kort. Hos oss kan du göra snabba, enkla och säkra betalningar med betalkort som VISA och MasterCard. Vi tycker att det är viktigt att våra kunder känner sig trygga vid köp av oss och samarbetar därför med DIBS som är certifierade av både svenska och utländska banker och kortföretag. Dina kortuppgifter hanteras enbart på DIBS säkra server och kan inte läsas av utomstående. För mer information vänligen besök DIBS Payment Services.

Direktbetalning - internetbank (0 kr avgift)

Du kan enkelt betala via internetbank (Nordea, Handelsbanken & Swedbank). Betalningen görs kostnadsfritt direkt från ditt konto på respektive bank.

Faktura 14 dagar (29 kr avgift)

Väljer du att betala mot faktura så samarbetar vi med Klarna. Vid köpet anger du personnummer eller organisationsnummer. Betalningsvillkoret är 14 dagar och räknas från den dagen då ditt paket skickas från lager. Maximalt belopp är 50 000 kr. Kontakta Klarna om det belopp du vill handla för överstiger 50 000 kr. Lånekrediten fastställs av Klarna och du får veta direkt i kassan om köpet gått igenom. En aviavgift om 29 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 24 % + referensränta. Vid köptillfället görs en kreditprövning. 

Grundkraven för att få betala mot faktura är följande:

Du har fyllt 18 år
Du har minst 120.000 kr i årsinkomst
Du har inga betalningsanmärkningar
Leverans sker enbart till folkbokförd (privatpersoner) eller registrerad adress (företag.)
 

Klarna Delbetalning

Du har möjlighet att dela upp din betalning. Det finns flera olika alternativ. Du kan handla mellan 1 000 - 50 000 kr och ha flera pågående delbetalningsköp samtidigt. Klarna sammanställer en kontofaktura månatligen. Du ansöker om delbetalning i kassan och du får genast besked om köpet beviljats. Om köpet ej beviljas kan andra betalningssät väljas. Leverans sker enbart till folkbokförd (privatpersoner) eller registrerad adress (företag.)

Väljer du delbetalning finns följande alternativ:

Månader

Ränta
Uppläggningsavgift
Aviavgift per månad
12 månader
0%
295 kr
29 kr
24 månader
9,95%
295 kr
29 kr
KONTAKT
E-handel
Tel: 036-860 65 90
 
Butik Jönköping
Tel: 036-71 45 90
OM OSS
Badhuset består av tre verksamheter: en fysisk butik, ett installationsbolag och en e-handel. Vi har mer än 20 års erfarenhet av allt som gäller badrum, såväl produkter som renovering och installation.
NYHETSBREV
Vill du få erbjudanden från Badhuset? Anmäl dig till vårt nyhetsbrev nedan!